Lokale SEO

Met lokale SEO bedoelen we Google’s “local 3 pack”, de 3 Google maps bedrijfs resultaten, specifiek gerelateerd aan een zoekwoord en de lokatie waarop is gezocht.

Als je met je bedrijf in deze top 3 voorkomt zorgt dat voor een enorme verhoging in verkeer naar je website. En daarbij maakt het het veel gemakkelijker voor je klanten om je te vinden!

Hieronder zie je een voorbeeld van een zoekopdracht en wordt direct duidelijk hoe belangrijk het is om in de top 3 vermeld te staan:

seo google local

 

De bovenste resultaten, die in het blauwe kader, zijn advertenties van Google’s Adwords programma. Deze kunnen zeer effectief zijn, maar veel mensen vermijden deze ook juist, waarschijnlijk omdat ze betaald zijn en verwachten dat dat niet de meest relevante resultaten zal opleveren voor hun zoekopdracht.

Direct onder het betaalde resultaten blok, in het rode kader, staan de lokale zoekresultaten! Dus zelfs nog boven de organische (normale gratis) zoekresultaten (die in het groene kader).
Om in de organische zoekresultaten, en in de lokale zoekresultaten te komen vereist twee totaal verschillende strategieën.

Beide resultaten hebben hun eigen voordeel. De plaatsing in de lokale resultaten is vooral belangrijk voor bedrijven die naast verkopen via internet ook producten en of diensten leveren aan de plaatselijke bevolking.

Het is zeker mogelijk om in beide zoekresultaten voor te komen. En we zullen zeker adviseren te proberen dit te behalen aangezien dat het verkeer naar je website enorm verhoogd.

Wat is belangrijk voor uw SEO campagne?

Klik hier en laat ons weten wat u verwacht van een succesvolle SEO campagne